Эксклюзив
Лідія Турковська
22 февраля 2011 г.
Men’s Health навіть не назвеш мрією, бо мріяти про таке я навіть не могла
Лідія Турковська - маркетинг директор Men's Health

Лідія, розкажіть, будь ласка, нашим студентам, з чого Ви починали свою кар'єру? Яку освіту отримали і чому обрали саме спеціальність маркетолога?

Мабуть, у мене вийшло все, як у більшості моїх однолітків. Коли я закінчувала школу і довелося вирішувати, який фах обирати, я не знала куди податися. Це було досить складно - у 17 років визначити своє майбутнє і обрати шлях на все життя. Тому я вирішила в першу чергу отримати гарну освіту. Математика мені вдавалася, а економіка здавалася досить цікавою наукою. Я обрала економічний факультет одного з львівських вищих закладів – Львівського банківського інституту. Я, до речі, родом зі Львова. Банки в той час теж виглядали дуже заманливою перспективою.

Як би банально це не прозвучало, але початок своєї маркетингової кар’єри я вбачаю ще в тих далеких роках, коли на 2-му курсі я почала працювати промоутером на різноманітних акціях, які, до речі, в той час були дуже популярними. Я би навіть сказала, що це був зоряний час BTL-акцій в торгівельних точках. Це був дуже гарний старт, після якого була посада супервайзера акцій і відповідно розширення обов’язків. Це був корисний досвід і, що найцікавіше, саме тоді зав’язалися перші знайомства та дружба з багатьма людьми, які в різних сферах бізнесу продовжили працювати в маркетингу і досягли високих результатів.

А зараз я скажу ще банальнішу річ, але це правда. На 3-ому курсі у нас розпочався маркетинг, який, завдяки викладачу, котрий щиро зацікавив мене цією наукою, утвердив моє розуміння, чим я хочу займатися у подальшому житті.

Де і ким Ви працювали до того, як потрапили в редакцію Men’s Health?

Я працювала в банківській сфері, що було цілком логічним після завершення банківського інституту. Спочатку це був місцевий банк з мережею по західній Україні, який згодом трансформувався у великий міжнародний банк з мережею по всій Україні. Ось тоді стало дійсно цікаво! Маркетинг в банку звісно має свої особливості, але це лише зацікавлює ще більше. Банк був для мене дуже гарною школою і чудовим трампліном для стрибку в майбутнє. Саме тоді відбувся мій переїзд зі Львова до Києва, і саме там я отримала можливість працювати з професіоналами своєї справи, у яких могла щоденно вчитись і набиратись досвіду. Якщо хтось каже, що маркетинг в банку – це не цікаво, не вірте! Зрештою, все залежить від бюджетів.

Як Ви потрапили в редакцію і чому зупинили свій вибір саме на Men’s Health?

Я ніколи не була фанатом жіночого глянцю, а навпаки - завжди любила чоловічі журнали. Men’s Health вперше побачила і взяла почитати у свого бойфренда ще в студентські роки. Тоді я собі навіть уявити не могла, що колись зможу долучитись до команди цього журналу. Це навіть не назвеш мрією, бо мріяти про таке я навіть не могла.

Я не вибирала між редакціями. Я дізналась про вакансію в журналі Men’sHealth випадково. До речі, соціальні мережі в цьому зіграли зовсім не останню роль. Це можна навіть сприймати як доказ того, що соцмережі стали дуже важливими в сучасному світі і дійсно впливають на наше життя. А далі було резюме, співбесіда, наступна співбесіда. Чи то магнітні хвилі, чи то моє шалене бажання працювати в Men’sHealth зробили свою справу і я приєдналась до команди професіоналів, які створюють журнал Men’s Health.



Що Вам найбільше подобається в роботі в Men’sHealth? І навпаки, що вдається наважче?

Що мені подобається? Я люблю цей журнал! І це мені подобається. Мені подобається зранку йти на роботу, зустрічати своїх колег, брейнстормити і сперечатися з ними, подобається на обідній перерві читати свіжий номер Men’sHealth і подобається бачити захоплення в очах чи словах читачів, з якими я зустрічаюсь на проектах чи в онлайн-спілкуванні. До цього звикаєш і постійно хочеться більше.

Найважче? Мабуть, такого ще не було.. Існують труднощі, але це швидше за все звичні робочі моменти. Згадала дещо.. Після останнього нашого проекту Men’sHealthMan’2011 (ми шукали чоловіка на обкладинку серед наших читачів) можу сказати, що людський фактор – це досить складний момент роботи. Адже скільки людей – стільки думок. І коли обираєш інтерактив зі своїми існуючими та потенційними читачами, ти повинен бути готовим до різних думок, різних реакцій і, відповідно, різних вчинків людей. Інколи це буває складно. Але як би збито не виглядала ця фраза, все-таки позитив, який ти отримуєш від більшості читачів, зводить нанівець весь негатив окремих людей.

Чи робили Ви колись професійні помилки? Якщо так, то як вони відобразились на компанії та на Вас особисто? Якщо ні, то як Вам вдається цього уникнути?

Дуже цікаво, як інші відповідають на це запитання. Я не пригадую професійних помилок такого рівня, щоб вони могли якось відобразитись на роботі компанії чи на мені особисто. Взагалі, краще не зосереджуватись на помилках, а виносити з них певні висновки і йти далі. До того ж, намагаюсь жити за принципом «немає безвихідних ситуацій». Завжди можна знайти спосіб, як вирішити чи залагодити ту чи іншу проблему. А якщо взагалі по-філософськи підійти до цього, то помилки у певній перспективі можуть виявитися зовсім не помилками, а дуже правильним розвитком подій.

Які закони діють у Вашій редакції?


По-перше, є час здачі номеру. В такі моменти перш, ніж сказати арт-директору, яким ти бачиш «віжуал» наступного маркетингового проекту, краще зразу піти і повіситись. Це, звичайно, перебільшення, але в періоди фінальної здачі номеру редакцію краще не відволікати. Це такий негласний закон, який я для себе вивела «путями проб и ошибок».

Men’s Health постійно проводить конкурси для читачів. Одним з останніх був Men’s Health Man' 2011. З якою метою проводився цей конкурс і чи приніс він очікуванні результати?

З точки зору маркетингу метою, звичайно, було привернути увагу до бренду. Але, поза тим, нам хотілося більшого «спілкування» з нашими читачами, ніж просто на сторінках журналу. Даний конкурс надав можливість читачам долучитися до створення журналу, взяти участь у зйомці, потрапити на сторінки – все те, до чого зазвичай вони не мають доступу. Також метою було показати, що тобі не обов’язково бути відомою особою чи зіркою спорту, щоб потрапити на обкладинку відомого чоловічого видання. Якщо ти дотримуєшся принципів, про які ми проголошуємо на сторінках Men’s Health, ведеш активний спосіб життя і підтримуєш своє тіло у відповідній формі – ти вже робиш багато і маєш повне право потрапити на обкладинку нашого журналу. Таким чином ми намагаємось у свій спосіб культивувати здоровий спосіб життя, спорт та фізичну підготовку.

Ми задоволені результатом. За досить короткий термін (місяць) нам надійшло понад 300 заявок від читачів, з яких майже 260 стали учасниками конкурсу. Завдяки зовнішній рекламі, радіо та інтернету ми привернули увагу як до конкурсу, так і, безпосередньо, до бренду. Але особливо цінним ми вважаємо вагоме збільшення під час конкурсу аудиторії сторінки Men’s Health на Facebook, яка була створена лише за кілька місяців перед конкурсом.

Тепер ми маємо чудову можливість оперативно доносити до наших існуючих та потенційних читачів цікаву інформацію про журнал та його проекти.

Даний проект ми плануємо зробити щорічним і навіть вже маємо думки щодо подальшого удосконалення його у наступному році.

Не дивлячись на те, що журнал чоловічий, Men’s Health нерідко читають і жінки. Чому? Чи читаєте Ви свій журнал після його виходу в тираж?

Якщо вдатися до цифр, то за статистикою серед аудиторії нашого журналу близько 30% жінок. І я їх розумію. Чоловічий глянець дещо відрізняється від жіночого, це стосується як самих матеріалів, так і подачі. Тому саме з журналу Men’s Health жінки можуть дізнатись багато цікавого, про що не пишуть жіночі видання. А можливо, в такий простий спосіб вони хочуть краще зрозуміти сутність чоловіків.

Особисто я завжди читаю Men’s Health - кожен номер. У мене навіть є улюблені рубрики, які я читаю в першу чергу.

І наостанок, розкажіть, будь-ласка, нашим студентам, якими якостям, на Вашу думку, повинен володіти хороший маркетолог?

Впевненість. Впевненість маркетологу потрібна як нікому.

Насправді, є дуже багато гарних якостей, але одній людині їх всіх вмістити в собі досить важко. Тому, як пишуть книжки, найкраще знайти свої сильні сторони та удосконалювати їх. Якщо ж вдатися до конкретики, то з особистого досвіду виділяю такі потрібні якості, або краще сказати, вміння:

• бачити в перспективі та швидко приймати рішення
• аналізувати та критично оцінювати свої ідеї.
• розуміти, що у світі немає нічого неможливого
• не панікувати.
• організованість та відповідальність теж будуть не зайвими.

Але якими би людськими якостями не володів маркетолог, досвід і постійні розвиток та самоосвіта – запорука правильних рішень та ефективних ідей.


Анастасiя Драмарецька

Добавить комментарий
Для того, чтобы оставить комментарий, необходимо авторизоваться.
Отзывы
Ребята, я хочу от души поблагодарить Алину, Антона, Марину и других участников дрим-тим за неоценимыый вклад в самый ценный ресурс жизни - людей....
Все отзывы