Новости
28 марта 2011 г.
Вдалий старт у піарі та бізнесі
Як не дивно, кризовий та пост-кризовий період є хорошим часом для початку бізнесу та бізнес-інновацій: послаблення конкуренції, нижчі ціни на оренду приміщень, здешевлення робочої сили і вимушена наявність вільного часу у фахівців спонукає починати свій бізнес.

Та почну з того, що мене наштовхнуло на дослідження теми стартап-компаній. Минулого року мені пощастило бути учасником десятиденної навчальної програми в Польщі. Однією із зустрічей була зустріч із топ-менеджером так званого осередку «стартапів» у бізнесі, названих «інкубаторами».

Вперше такий інкубатор було створено 1995 року американським бізнесменом Б. Гроссом.


 

 

Роль такого інкубатора – це втілити бізнес-ідеї у життя, тобто інкубатори є венчурними інвестиційними моделями, метою яких є прискорене підготування і швидкий вивід на ринок стартапів та інших проектів. «А хто ж подбає про піар-підтримку і позиціонування цього стартапу на ринку?» 

На сьогодні прослідковується тенденція: подібні бізнес-інкубатори з’являються і в Україні, та окрім невеликої фінансової підтримки стартапам не пропонують анічогісінько. Добротного піару й поготів.

Про стартап-компанії в бізнесі та роль PR в їх позиціонуванні йтиме мова далі.

Стартап або стартап-компанія (від англ. start up - запускати) - компанія з короткою історією операційної діяльності. Як правило, такі компанії створені недавно, перебувають у стадії розвитку або дослідження перспективних ринків. Термін «стартап» став популярним за часів, коли була створена велика кількість комерційних веб-сайтів, та передусім набув первинного поширення в сфері IT й Інтернет проектів. Нині можемо сміливо застосувати слово «стартап» до всіх сфер діяльності, пов’язаних з відкриттям нових бізнес-проектів.

Наприклад, свого часу стартапами були такі корпорації, як Google, Apple, Paypal, Ryanair, а також Facebook.

Засновники Google – двоє аспірантів з кафедри інформатики Стенфордського університету Ларі Пейдж і Сергій Брін. У січні 1996 року вони почали спільну розробку пошукового сервера. Після безуспішних спроб зацікавити своїми розробками власників найвідоміших порталів, Ларі й Сергій вирішили розвивати справу самостійно. І тільки у вересні 1998 р. компанія Google Inc. відкрилась у Менло-Паренню (Каліфорнія). Офіс для персоналу Google у кількості трьох людей розташовувався в гаражі, орендованому в одного із друзів. На той час сайт Google.com, тоді ще в бета-версії, обслуговував уже 10 000 пошукових запитів на день.


 

Стартапи можна розділити на 2 категорії:

- «з нуля» («квартирні/підвальні/гаражні») – бізнес засновують фізичні особи часто без початкового капіталу та офіційної реєстрації. Можуть базуватися на екстраординарній бізнес-ідеї.

- «материнські» (корпоративні та їм подібні) – вже існуюча структура розпочинає новий напрямок діяльності. Часто це корпорація чи холдинг, які відкривають нове підприємство або змінюють/розширюють сферу діяльності.

Материнським стартапом вважається і той приклад, коли вже існуюча компанія виступає інвестором/співінвестором нового чи суміжного до існуючого напрямку бізнесу.

У останньому випадку, як правило, на первинне просування нової структури є певні фінансові ресурси, у першому випадку – або їх немає, або вони надто обмежені.

Стартапи будують свій бізнес на основі інновацій. Інновації можуть бути глобальними (в усьому світі) та локальними (в окремо взятій країні, регіоні, при чому в інших країнах ця технологія може і не бути інноваційною).

Прикладом локальної інноваційної технології є технологія скорингу потенційних позичальників банків на основі аналізу їх кредитних історій. Для України ця технологія є інноваційною, а для інших країн – США, наприклад – це вже не є інновацією.

Після 2005 року на поняття «стартапу» як на явище почали звертати особливу увагу в американській та британській діловій пресі. На сьогодні вже видаються книги, які мають за мету налаштувати читача на вдалий та швидкий початок бізнесу. Одна з таких – це книга «Стартап» Гая Кавасакі, видана 2011 року. Тобто «стартап» як явище набирає обертів, що є новим етапом в історії розвитку цього поняття.


Источник: publicity.kiev.ua

Добавить комментарий
Для того, чтобы оставить комментарий, необходимо авторизоваться.

Теги:
Отзывы
Для меня крайне важно делиться своими впечатлениями обо всём увиденном, услышанном со своими друзьями. Конечно чаще всего рассказываю о том, что ...
Все отзывы