Интервью
Артем Зелений
4 марта 2011 г.
Український PR зараз в міру професійний, але з дефіцитом кадрів і грошей
Артем Зелений - піар практик з 10 літнім досвідом. Спілкувалися про ринок, управління та творчість

Артеме, як Ви прийшли в PR?

У 2000 році я працював журналістом газети «Деловая столица», вів рубрику «Реклама і маркетинг». Пропрацювавши там близько двох років, я стомився і написав пропозиції трьом рекламним групам.

Першою відгукнулася ADV. Розмова з Олександром Горловим, дала мені запрошення працювати в холдингу у рамках агентства TMA Draft, де я мав розвивати напрямок public relation. Ця співбесіда визначила мій професійний напрямок на наступні 10 років.

 

 

Які помилки Ви робили по перших порах?

Мій ріст в групі ADV тривав близько року: і весь цей час я намагався зрозуміти, що взагалі відбувається. Одна справа бути журналістом, а інша - працювати у PR агентстві з Клієнтами. ADV тоді була (і залишається зараз) потужною структурою з професійними рекламними (цеховими) стандартами. Вони розумілися на креативі, BTL-і, медіа, але не на PR-і. Я знався на PR, але не мав досвіду клієнтського сервісу, управління проектами, тощо.

Як відбувалася зміна Ваших ролей у PR?

Мені пощастило. TMA Draft створило event-агенцію BrandNew, до якої я і приєднався. Повезло двічі, оскільки в BrandNew прийшли і мої університетські друзі, що дозволило говорити одною мовою і мати схожі цінності. Велику роль у моєму становленні також відіграла директор компанії Оксана Баннік. Ми швидко знайшли спільну мову і почали розвиватися в напрямку компанії, що створює події. Слоганом BrandNew, який я придумав було: «Події створюємо ми».

Продуктом нової компанії був мікс event-менеджменту та PR комунікацій. В BrandNew я пропрацював на позиції PR-директора 4 роки. За цей час ми провели дуже багато цікавих проектів: Олейниця, комунікаційні кампанії на базі Олімпіади, Євробачення, Чемпіонату світу з футболу, запуск M3Power, Axe і багато інших.

Зараз можна було би повторити ваш досвід?

Наврядчи. Тоді на ринку було багато грошей. Також, нам пощастило з клієнтами: Київстар, Жіллет, Юнілевер, Sun InBev, - люди з якими ми працювали були найкращими на ринку. Вони цінували інноваційний підхід, були готові ризикувати та вірили в нас.

 
 

У наш період значного насичення інформацією можна придумати щось подібне? Чи це занадто складно?

Ви вірно зауважили. Останні 50 років людство живе під безпрецедентним інформаційним тиском. Тому зараз популярний Твіттер, який обмежує повідомлення 140 символами. Кліпова естетика сформувала зовсім інший тип сприйняття інформації – ми переключаємо канал, якщо там не відбувається нічого динамічного протягом 30 секунд. Та на допомогу приходить ідея, яка може розірвати традиційні комунікаційні шаблони і примусити спостерігати саме за нею. У BrandNew ми займались саме цим.

Розкажіть про Brandcom? Ви зараз працюєте там директором?

Я працював директором два роки. В час кризи зумів зберегти бізнес та ключових співробітників. Рік тому я передав кермо моїй найкращій колезі - Ірині Петрів, яка була зі мною всі ці 6 років. Зараз я залишаюся одним з акціонерів компанії та не займаюся операційною діяльністю. І мені це подобається.

 

 

Який Ви директор?

Я прихильник чітких посадових інструкцій, зон відповідальності. З людьми на «ти». Не пригадую випадків, коли я кричав на підлеглого. І мені важко приймати рішення щодо звільнення.

В управлінні потрібен баланс між м’якою рукою та жорсткими задокументованими стандартами: посадову інструкція, фінансова мотивація і т.д.
Я не наполягаю на тому, щоб співробітники приходили у офіс рівно о 9 ранку, а йшли лише о шостій вечора. У мене орієнтація на результат, а не на процес.

Як Ви вважаєте, PR може бути справою однієї особи? Чи для розробки гарної, повноцінної PR кампанії необхідний досвід та світогляд декількох людей?

Одна людина може робити гарні кампанії та створювати класні ідеї, та, на жаль, дуже швидко вичерпується. Відповідно, участь у мозкових штурмах інших учасників які мають свій життєвий досвід та власний світогляд, збільшує кількість ідей, з яких можна вибрати одну: успішну та яскраву!

Я вірю, що усі класні ідеї з’являються у результаті такого собі «мозкового бульйону», спеції та інгредієнти до якого готують всі учасники мозкового штурму.

Які три риси Ви можете дати сучасному Українському ринку PR?


Ринок зараз в міру професійний, конкурентний та з дефіцитом кваліфікованих кадрів і в якійсь мірі, грошей. До кінця року, ринок повністю трансформується під тиском цифрових комунікацій та соціальних медіа. Роль PR-ника зміниться, вона не буде такою, якою вона є у агенцій зараз. Думаю, що на ринку будуть мати попит компанії, які розбираються в інтерактивному середовищі і розуміються на комунікаціях.


Ангеліна Оверчук

Добавить комментарий
Для того, чтобы оставить комментарий, необходимо авторизоваться.
Отзывы
Как быстро пролетело время. Тут только был первый семинар, от которого выходила с восторгом, а теперь надо уже думать о выпускном. BeFirst - ст...
Все отзывы