Блог
14 апреля 2011 г.
Преставництво бренду на Facebook – панацея чи дань моді?
Новий курс у BeFirst – це завжди цікаво. А особливо тоді, коли він стосується такої «гарячої» теми, як соціальні медіа. Перше (ознайомлююче) заняття відбулося 8 квітня під керівництвом Івана Шестакова, директора веб-агенції Kensu. Іван розповів про усі популярні соціальні мережі, їx аудиторію та можливості для бізнесу.
Друге заняття було за розкладом 13 квітня, і я, дивлячись, хто буде його проводити, зрадів – спікером значилася Оксана Гошва, директор однойменної PR-агенції (Hosha PR). Вже у школі я зрадів ще більше – бо побачив у лекторному залі її колегу, Павла Педенка, який займається створенням та просуванням сторінок на Facebook.
Я вже бачив їх у лютому на Microsoft Minicamp (тоді Павло за допомогою Оксани презентував кейс Peugeot) і відчув іх професійність. Слухати було цікаво, а після закінчення виступу лектори хвилин сорок спокійно та детально відповідали на усі запитання чималої аудиторії.
Отже, на другому занятті ми розглядали бізнес у Facebook. Оксана розповідала, що зараз відбувається медійна революція, коли звичні (паперові) СМІ програють онлайн-версіям, телебачення також стає більш соціально-орієнтованим (іде пряма трансляція деяких програм у соціальних мережах), а споживачі стали більш проактивними та знають свої права, відчули силу у своїх руках.
Друге заняття було за розкладом 13 квітня, і я, дивлячись, хто буде його проводити, зрадів – спікером значилася Оксана Гошва, директор однойменної PR-агенції (Hosha PR). Вже у школі я зрадів ще більше – бо побачив у лекторному залі її колегу, Павла Педенка, який займається створенням та просуванням сторінок на Facebook.
Я вже бачив їх у лютому на Microsoft Minicamp (тоді Павло за допомогою Оксани презентував кейс Peugeot) і відчув іх професійність. Слухати було цікаво, а після закінчення виступу лектори хвилин сорок спокійно та детально відповідали на усі запитання чималої аудиторії.
Отже, на другому занятті ми розглядали бізнес у Facebook. Оксана розповідала, що зараз відбувається медійна революція, коли звичні (паперові) СМІ програють онлайн-версіям, телебачення також стає більш соціально-орієнтованим (іде пряма трансляція деяких програм у соціальних мережах), а споживачі стали більш проактивними та знають свої права, відчули силу у своїх руках.
Якщо компанія каже, що хоче розмовляти зі споживачем – вона зобов’язана це робити
Компанія, яка хоче стати відкритою для людей у Facebook, повинна зробити більше, ніж виділити одну людину, щоб та адмініструвала офіційну сторінку і постила там що-небудь цікаве, бо споживачі будуть щось запитувати, і ці питання будуть стосуватися усіх відділів компанії.
Один спеціаліст не може відповісти на них, бо деякі будуть досить специфічними. А деякі – потребують узгодження з керівництвом. Працівники компанії повинні з розумінням відноситися до потреб PR-відділу, і якомога швидше давати необхідну інформацію, щоб ті відповідали не через три доби (як сервіс HP – на запитання Павла у Facebook), а через кілька годин.
Public Relations змінилися
Оксана зауважила: завдяки digital у PR багато що змінилося. Зокрема – виник швидкий зворотній зв’язок. Теперь спеціаліст може більш поглиблено аналізувати середовище, у якому працює, та:
• відслідковувати кризи
• керувати плітками
• робити кризові комунікації
• оцінювати єфективність заходів та інше.
Павло додав, що можна бачити і сприяти залученості цільової аудиторії (або social score), і що кількість лайків (like) – не головне. Щодо саме лайків, то тут працює правило Вікіпедії, коли 1% створює контент, 9% з ним взаємодіють, а 90% користувачів просто дивляться осторонь (схоже на вуаерізм – коментар Івана Шестакова з минулої лекції).
Якщо згадати піраміду Маслоу, то цей один процент – люди, які подолали нижні сходинки і тепер прагнуть самореалізації. І якщо контент на сторінці ніхто не лайкає або не коментує, це пояснюється просто малою кількістю фанів.
Комплексна стратегія просування і чи треба взагалі компанії Facebook?
Лектори також розповіли, що Facebook – це лише один із засобів, і що перед просуванням сторінки треба поставити питання «навіщо?». У Hoshva PR зазвичай усе детально аналізують: яка ЦА бізнесу, де вона, і що там робить. Потім формується онлайн-стратегія, потім вже розглядається SMM і майданчики для просування. Аналізуються схожі кейси (частіше англомовні, бо в СНГ ще не дуже багато цікавих (уже не кажучи про видатні) проектів).
Також повинен бути етичний кодекс, або CIPR. Ніяких фейкових блогів, скритого product placement, «ботів» - бо люди не люблять, коли їх дурять.
Перспективи просування у Facebook
Звичайно, лектори розповідали ще багато цікавого (технічні інструменти для моніторингу, формули, т.д.), але наразі ми це розглядати не будемо. Приходьте у Be First – почуєте на власні вуха)
Для підсумку можно сказати, що україньська аудиторія Facebook дуже швидко зростає – близко 400%. Мережа має дуже широкий функціонал для створення додатків, вона першою відкрила API. Реклама у Facebook таргетована, скоро мають з’явитися фільтри по містах (бо у аналітиці вони вже є!). І, звичайно, це найпопулярніша мережа, яка відкрита у багатьох на роботі, з якої люди отримують все більше інформації.
Ті компанії, які приділяють час та увагу просуванню бізнесу у цій мережі, отримують набагато більше, ніж вклали.
Віктор Фомін
Для того, чтобы оставить комментарий, необходимо авторизоваться.
Максименко Наталия Александровна
15 апреля 2011 г.
Ніколи б не подумала що ти вмієш так писати на українській мові, гадала що тобі легше це зробити на англійській))))))
Людмила Игнатенко
15 апреля 2011 г.
В Оксани є багото чому повчиться, я вважаю її асом в просуванні брендів в мережі facebook.
Отзывы
Я получила огромное удовольствие от обучения программе "старт", несмотря на на то, что в маркетинге далеко не первый опыт, не смотря на то, что ...