Аналитика
21 апреля 2011 г.
Соціальні організації в соціальних мережах
Наразі основні соціальні мережі для соціальних компаній України – це Вконтакте, Facebook, Twitter. Яка специфіка кожної з них? Де і яку інформацію варто розповсюджувати організації?

Відповіді на ці питання дав нам керівника програм нових медіа, проекту з розвитку нових медіа від Інтерньюз-Україна та Європейського центру журналістики (Нідерланди), Віталій Мороз.

Twitter

Twitter – це система мікроблогів, яку засновники пізніше переназвали в соціальну мережу, має свої величезні переваги і, безумовно, недоліки. Головні переваги – це здатність відслідковування якоїсь конкретної теми, здатність створювати ті теги, які ведуть певну тематику. Найбільша перевага – це швидкість поширення інформації. Це може бути і при будь-яких надзвичайних ситуаціях, при віддалених подіях, які більшість користувачів не має можливості відчути або потрапити, вони мають можливість за всім слідкувати.

Також я завжди акцентую увагу на соціальній функції Twitterа, для мене це означає те, що я можу з його допомогою допомагати чомусь. Це допомога комусь в пошуку роботи, можна відгукуватись на прохання твоїх друзів в поширенні інформації – знайти житло, в якихось суспільних проектах, акціях. Про це мало говорять, тому що для цього треба мати в Twitterі не просто користувачів, а твоє коло спілкування – людей, яким ти дійсно довіряєш у житті. Якщо у вас там буде така спільнота, то тоді дуже легко використовувати цю функцію.

В чому недолік цієї мережі? Недолік Twitterа в тому, що на користувача йде величезний шквал інформації і 90% повідомлень, які були до того, до них вже ніхто ніколи не повертається. Тому треба постійно оновлювати й оновлювати, не залишається фокусування на чомусь конкретному. Також важливо, що в Twitterі все більше створюється не унікальний контент, а це в основному републікації. Тобто для когось Twitter став джерелом інформування про світ, бо найголовніший контент – це найцікавіші події, бажання цим поділитися. Критики Twitterа говорять, що насправді це не соціальна мережа, а просто контент ключових медіа, які передаються через нього іншим користувачам. Це ніби посередник між великими медіа і кінцевим споживачем.

 

 

Вконтакте

Основа Вконтакте – це міна повільної дії, яка його руйнує. Тому що він став копією Facebookа, але оскільки Facebook не русифікувався 5 років тому Вконтакте захопив величезну аудиторію. І зараз в Україні 4,6 мільйони його користувачів, це велика цифра доволі, №1. І для багатьох Вконтакте перетворився на природній спосіб існування – дуже часто люди не виходять за межі цього ресурсу і не розуміють, що існує інший Інтернет.

Переваги – це велика аудиторія, але це водночас чи не єдиний плюс. З точки зору потреб користувачів Вконтакте є виграшним через величезну кількість нелегального відео, вони можуть ним обмінюватись і немає загрози переслідування за це.

Величезний недолік – сама аудиторія. Вона велика, але неякісна. Її параметри це молодь до 25 років, яка радше соціально неактивна, яка націлена на споживацтво, на розваги. Тобто для бізнесу, який хоче працювати з лідерами думок, цікавою аудиторією, до якої прислухаються, Вконтакте є слабким виходом. Хоча ця сама молодь здатна створити групи, сторінки, і робити певні соціальні акції назовні. Але як на мене, ще один важливий момент, що Вконтакте технологічно – це Facebook 4-5 років тому. Сервіс, який вкрав ідею Facebookа, мислить категоріями копіювання, а не розвитку. Хоча Павел Дуров намагається принести щось нове, Facebook на 100% випередив і його вже ніколи не наздожене.

Facebook

Моє ставлення до Facebookа неоднозначне, тому що це доволі перспективний ресурс, але життя будь-яких соціальних мереж має свій початок і має своє завершення. Ми зараз бачимо вже стагнацію Livejournalа на нашому просторі, бо він просто не справляється зі швидкістю взаємодії між користувачами. На Facebook є дуже великі сподівання, це зараз №1 для більшості людей, які думають про соціальні медіа. Про це говорить і те, що нещодавно подорожчала реклама на Facebook на 40%. Туди зараз всі йдуть, в Україні це вже близько 1,3 млн. користувачів, і ця цифра стрімко зростає, технологічно доволі досконала платформа, яка дозволяє створювати акаунти і сторінки, за якими йдуть великі можливості для бізнесу. Тому що навіть для величезних компаній сторінка в Facebook має ще більше значення ніж персональний сайт. Чому? Причина дуже проста – будь-який окремий сайт, навіть великої компанії, є ніби острівком в морі Інтернету. Аудиторія має бути дуже лояльною, щоб туди заходити. Ми навряд чи заходимо на сторінки Nike, BMW чи Sony, бо ми можемо мати такі машини, таку техніку, але нам ця інформація непотрібна. А Facebook це якраз те місце, той океан, де мільйони і мільйони користувачів. І питання для великих корпорацій це прийти туди, де вже є люди, які фактично щодня між собою спілкуються, з’явитися перед ними, стати помітними.

Але багато компаній заводять просто профіль користувача у Facebook, що є неприпустимим, забороненим навіть правилами мережі, тільки фізична особа може там реєструватись.

 
Добавить комментарий
Для того, чтобы оставить комментарий, необходимо авторизоваться.

Теги:
Отзывы
Наконец-то я нашел место, где рессказывають реальную пратику маркетинга, а не абстрактную теорию, как в универе. Ура :)
Все отзывы